2007年11月12日 星期一

祂知我名 He Knows My Name

昨天主日崇拜過後,我們看了一段聖誕鞋盒的宣導短片。這個活動是由撒瑪利亞人錢囊這個機構(葛理翰牧師的兒子Franklin Graham主持的)發起,每年在聖誕節之前,在各處收集裝滿了禮物、文具用品和愛心的鞋盒,送給困苦地區的孩子們,也用這個機會把神的愛傳給他們。當我看到影片中的孩子們也聽到這首歌時,我的眼淚忍不飆出來了。我無法想像如果Vivian是他們其中的一個,我會是什麼樣的心情。想一想我們自己生活在富裕安全的地方,但是有許多幼小的生命,每一天在戰火、飢餓、和恐懼中度過。。。但是神知道他們,沒有忘記他們,並透過愛神的弟兄姐妹將愛送到他們生命中。由於他們需要在聖誕節時把鞋盒送到,所以收件截止時間已經近了。我們教會每年都會參加這個有意義的活動,如果您不知哪兒有收集鞋盒的地點,可以到這兒來查。如果您沒有辦法參加這個活動,您仍然可以在禱告中記念這些幼小的生命及這個事工。以下就是這個宣導短片。

Yesterday after Sunday service, we watched a short video clip about the Operation Christmas Child. This event is organized by Samaritan's Purse organization (lead by son of Rev. Billy Graham, Franklin Graham). They collect shoeboxes stuffed with toys, school supplies, and love every year before Christmas and send them to the children in need. When I saw the kids and heard the song in the clip, I wept. I can't image how I would feel if Vivian was one of them. We live in safe places and enjoy the prosperity, but there are many young lives living in the shadow of war, hunger, and fear... But God knows their sorrows and remembers them, and He send His love to their lives through the brothers and sisters who loves Him. Because they need to send the shoeboxes in time for Christmas, so the collection deadline is approaching (11/12 - 11/19). Our church participates in this event every year. If you don't know where the collection point is in the area you live, you can find out from
here. If it is inconvenient for you to participate, you can still help by remembering these children and this ministry in your prayer. Below is the video clip.



影片中的詩歌叫“祂知我名”,是Tommy Walker作的。中文譯詞這麼說:
我有一位創造主,祂創造我心
遠在創世之前,我已在祂手中
祂知我名、我姓,祂知我的意念
祂看見我眼淚,祂垂聽我呼求

我有一位天父,我單屬於祂
不論我在何處,祂永不離開我
祂知我名、我姓,祂知我的意念
祂看見我眼淚,祂垂聽我呼求

I have a Maker, He formed my heart
Before even time began my life was in His hands
He knows my name, He knows my every thought
He sees each tear that falls and hears me when I call

I have a Father, He calls me His own
He'll never leave me no matter where I go
He knows my name, He knows my every thought
He sees each tear that falls and hears me when I call



祂知我名,也知道你。He knows my name, and yours too.

1 則留言: