2007年11月3日 星期六

機遇 Fleeting Opportunity

兩週以前宣教年會後,我們與邱牧師及師母有一個小小的團契,並在聚餐後唱起了詩歌。唱著唱著某人就提起了「機遇」這首歌,把大家的思緒帶回了從前,一下子久違的福音電視節目像時兆之聲、星期劇院、還有一些人的名字都出來了。這首歌是趙蔚然牧師作詞作曲,我相信那個年代過來的人都不會忘記這首歌。歌詞這麼說:

像天空繁星忽現忽隱,像水面浮萍飄流不停,人生的機遇稍縱即逝,切莫等待切莫遲延切莫因循。
像晴空白雲連綿不盡,像江上帆影迎向光明,美妙的人生永無窮盡,我心嚮往我靈渴羨我願追尋。

因為當時的我實在太小了,所以是誰主持的節目,裏頭演過什麼,我都不記得了。我唯一記得的是,只要時間一到,我就會端著小板凳,坐到小小的電視機前,等著聽這首歌,等著聽主持人那溫暖深厚的嗓音。他們總帶給我一種祥和平安的感覺。時間過了這麼久,我依然清楚地記得這首歌與一些雲起雲落片段的依稀印象,還有那種渴望、追求、和淡淡的惆悵。。。

當年是由台視合唱團唱的。我找了好久才在網上找到劉罡(讀音"剛")唱的版本,歌詞些許不同,他也加入了一點旁白,並在旁白中提到了臺灣的一個小鎮。我不知道他是說那一個鎮,但希望它也能給你相同的感動。


  
  

























































如果你無法從上面的MediaPlayerControl聽到的話,可以從這裡到連結網站去聽。

Two weeks ago after our mission conference, we had a potluck with Pastor and Mrs. Chiu. During our fellowship time, we started to sing some praises. Someone proposed to sing the song "Fleeting Opportunity". It brought us back to many years ago when I was little and when some of the TV gospel shows were broadcasting on TV channel. It reminded us some of the shows and names, especially the one which always played the song "Fleeting Opportunity" as the show starting.

Because I was too young at that time, I don't really remember who the host was and what had played in the show. I didn't even know what the show was about. But I can remember clearly that I would take my little stool and sat in front of the TV. I liked it because it always gave me a very peaceful feeling. I would listen to the song, watch the the clouds on the screen arising blocking the sun and the sun would finally come out again, and feel the longing and a very slight touch of heaviness in the song. Hope you like it as I do.

沒有留言:

張貼留言