2008年10月13日 星期一

也是情歌 When A Man Loves A Woman

Through the good times. Through the bad times. When a Man Loves a Woman it's for all times.

昨天由於我們行程滿檔,教會結束後Vivian還有大提琴的studio class,然後得再趕去聽Richard Goode 的鋼琴獨奏會,所以我和先生兩個人必須分頭行事開兩輛車。早晨在往教會去的路上,我忽然想起忘了把下午音樂會的票帶在身上,於是趕快撥個電話給回家。結果他電話一接起來,頭一句話就是:「你又忘了什麼?」真是知妻莫若夫啊!
為了給自己挽回一點面子,只好繼續硬拗。。。
「你知道我下午要帶Vivian去聽音樂會,我怕我會忘記帶票,你可不可以幫我帶來?」
「你不用怕,你已經忘了。」
「嘿嘿嘿。。。」我只好乾笑起來:「那你能不能幫我帶來?」
「我還能説什麼呢?」這就叫做默契,要明説的默契。
下午由於我繼續留在教會服事,所以他先去Costo補貨順便幫我的車加油,然後趕回家把女兒送去studio class, 等我們去聽音樂會時,他還得去買菜。。。我想這一天真是把他給忙壞了,可是他一句怨言都沒有。雖然從認識到結婚十幾年來先生從來沒有對我唱過情歌,但是他默默地為我們及這個家付出,也算是用他自己的方式,用生活來寫出一首不一樣的情歌。

我很喜歡一部由帥呆了的Andy Garcia 和Meg Ryan主演的電影「When A Man Loves A Woman」,片中描寫一個飛機機長先生和酗酒的妻子如何克服妻子的障礙和調適他們之間的問題。雖然他們曾經一度分開,但是由於彼此間的愛和先生對妻子的深情,讓他們最終還是廝守在一起。Youtube上有完整的電影,有空的話可以看看。以下是這部電影的主題曲和片段,由Michael Bolton真情演唱。


When a man loves a woman
Can't keep his mind on nothing else
He'll trade the world
For the good thing he's found
If she's bad he can't see it
She can do no wrong
Turn his back on his best friend
If he put her down

When a man loves a woman
Spend his very last dime
Tryin' to hold on to what he needs
He'd give up all his comfort
Sleep out in the rain
If she said that's the way it ought to be

Well, this man loves a woman
I gave you everything I had
Tryin' to hold on to your precious love
Baby, please don't treat me bad

When a man loves a woman
Down deep in his soul
She can bring him such misery
If she plays him for a fool
He's the last one to know
Lovin' eyes can't ever see

When a man loves a woman
He can do no wrong
He can never own some other girl
Yes when a man loves a woman
I know exactly how he feels
'Cause baby, baby, baby, you're my world

When a man loves a woman.....

4 則留言:

  1. I love this song and I love all Meg Ryan's movies.

    回覆刪除
  2. I like her too. But Andy Garcia is just too handsome in the movie...
    This is definitely a feminine movie.

    回覆刪除
  3. Hey, handsome is good. That's why make him so perfect in this movie!! He is not just handsome but all-around and mature good guy. In real life, if I remember right, he is the guy married with four children from one marriage, never divorced...I could be wrong...if I'm not wrong...he is just too perfect!!

    回覆刪除
  4. You are right.
    I was a little surprised to see that information about him. He was not extremely famous, but he takes good care of his family and honors his marriage vow which makes him very different from other Hollywood celebrities.

    回覆刪除