2008年1月25日 星期五

一句話 A Phrase

今天晚上青少年團契在聚會時,牧師説了一句不知出自哪一個智者的話:「不要因為一件事的結束而哭泣,要因它曾經發生過而微笑」。我聽了以後真是大有感觸,這句話對我的幫助很大也提醒了我很多。我從小就常因為快樂的事情結束而難過,甚至要花很長的時間才能從失落感中走出來,是那種常常盯著那空杯子傷感的人。但是我從沒從另一個角度去想過,只因為這些事情曾經發生過,我就應該喜樂與感恩。我曾經聽過一個見證,有一對父母失去了他們的孩子,但他們感謝神讓這個孩子曾經來到他們生命中,讓他們曾經愛過及擁有過這個孩子,因為賞賜的是耶和華,收取的也是耶和華。這種心情不是每個人都能夠理解的,但也只有基督徒才能因為有永生的盼望而從積極正面的角度來看一些事情的發生。

Our youth pastor quoted one phrase from an unknown source this evening during youth fellowship meeting "Don't cry because it's over, smile because it happened."This really struck and helped me. I always felt sorry and cried for the ending of happy events/time, sometimes it took me a long time to recover from the feeling of lost. I am that kind of person who cried over the empty cup. But I have never thought from the other perspective that I should rejoy and be thankful simply because the good things had happened to me before. I once heard a testimony of a couple who lost their child. They gave thanks to God for letting the child come to their lives and for the time they have had with with their child, and for being able to love the child. Because God gives and takes away. Not everyone can understand how they felt and why they could think this way. Only Christians who believe in eternal live can view things happened to them from a positive angle.

沒有留言:

張貼留言