2007年12月1日 星期六

冥王星 Pluto

一個小小的常識測驗:太陽系裏最大的行星是哪一個?
最近Vivian嘗試著教我一些簡單的西班牙文,她從一週裏的七天開始。不知道是誰說老狗也可以學新花樣的?至少我這一條老狗就很難。光是要我記住哪一天是哪個行星代表的就已經很傷我有限的腦力了,更不用説要用西班牙文了。結果她測驗成果的時候,我沒有一題是答對的。在問到我星期四的時候,她很好心地給我提示:「最大的行星是哪一個?」我想了一下(不知道我為何要浪費這個時間去想,其實想不想結果都是一樣的),給了一個很沒常識的答案:「冥王星!不,土星,呃。。。」當我還在考慮要不要再換個答案的時候,已經聽到她在一旁無法克制地爆笑:「哈哈哈哈。。。冥王星。。。哈哈哈哈。。。」
後來她告訴我,原來冥王星不只是最小的一個(比我們的月亮還小),而且近年來已經被「矮化」成為「矮行星」了。她把這件事放在她的部落格上,得到的回應是一致的:「哈哈。。。」還有一個人留言:「我就說你媽媽很爆笑。」唉。。以後怎麼在他們面前擺出我的威嚴哪?

One small trivia for you: what is the biggest planet in the solar system?
Vivian has been trying to teach me Spanish recently, and she chose to start from the day of the week. By the way, who said that old dogs can learn new tricks? At least not this one. It is already difficult to remember which planet represents which day for me, not to mention that I have to translate it to Spanish. When she asked me about Thursday, she gave me a hint "what is the biggest planet in the solar system?" I "thought" about it for a minute, trying to find any information in my memory, and gave a not educated randon guess "Pluto, uh, no, Saturn..." While I was still considering to switch to another planet, I already heard her uncontrollable laugh "Ha ha ha.... Pluto...ha ha ha..."
Then she told me, not only is Pluto the smallest one, but also got downgraded to dwarf planet recently. She posted this conversation on her blog and received the same response from everyone who posted a comment "Ha ha ha...". One even said "I toldja your mom is hilarious!"

沒有留言:

張貼留言