2007年12月11日 星期二

我主真偉大 How Great Is Our God


這首Chris Tomlin 寫的「我主真偉大」是我最喜愛的一首英文敬拜歌曲。歌詞的大意是這麼説的:
何等尊貴君王,充滿威嚴榮光
讓全地同歡唱,讓全地同歡唱
發出榮耀光芒,黑暗無處隱藏
顫抖於祂聲響,顫抖於祂聲響
我主,真偉大,齊頌揚
我主,真偉大,都要看見
我主,我神,真偉大

祂堅立到萬代,永恒由祂掌權
從亙古到永遠,從亙古到永遠
神聖三一真神,父、子、與聖靈
獅子與羔羊,獅子與羔羊
我主,真偉大,齊頌揚
我主,真偉大,都要看見
我主,我神,真偉大

超乎萬名之名,祂配得一切讚美
我心要頌揚,我主,真偉大


為何説獅子與羔羊?主耶穌是榮耀的君王,祂戰勝罪惡,就像獅子一樣撕碎獵物。但祂同時也是神的羔羊,代替我們承受一切罪的責罰,為我們獻上生命,用血洗淨我們一切的不義,使我們能夠再次回到神的面前。

This is my all time favorite English worship song written by Chris Tomlin. The lyrics says:
The splendor of a King, clothed in majesty
Let all the earth rejoice All the earth rejoice
He wraps himself in Light, and darkness tries to hide
And trembles at His voice Trembles at His voice
How great is our God, sing with me
How great is our God, and all will see
How great, how great is our God

Age to age He stands And time is in His hands
Beginning and the end Beginning and the end
The Godhead Three in One Father Spirit Son
The Lion and the Lamb The Lion and the Lamb
How great is our God, sing with me
How great is our God, and all will see
How great, how great is our God

Name above all names Worthy of all praise
My heart will sing How great is our God

沒有留言:

張貼留言