2008年3月5日 星期三

事奉神 Serving God

坐我旁邊和我做相同性質工作的同事決定要換個環境,到另外一個部門去重新開始。他已經在同樣一個部門做類似或相同的事情10年了,該是出去呼吸一點新鮮空氣的時候。其實我們已經在這件事上交換過意見,兩人都同意我們其中一個應該離開,攪一攪這一灘靜止的水,讓兩個人的工作都同時能得到更新,而他是我們當中勇敢地跨出這一步的人。由於他做事認真負責技術又強,所以他離開後,我需要接一堆我從來沒接觸過的案子,並盡可能滿足各個不同計劃團隊的高期望。我可以預見接下來我必須開始要放許多的心思和時間在工作上。

想想神真的是信實的。四年前我接下執事的事奉時剛好換到現在的職位,而在過去這三年半中,雖然在風雨飄搖中渡過,但我的工作壓力一直不大,所以我能同時兼顧家庭、教會、和工作三方面的需要。現在執事卸任在即,神又應允了我的禱告,在我能承受多一點的壓力的時候,讓我能夠在停滯的工作環境上有所改變。

神不會給我們超過我們能擔當的負擔的。如果我只有兩千兩的能力(不想用一千兩來比喻,因為一千兩的僕人沒有忠心盡責),祂就給我兩千兩,不會把五千兩的重擔加在我的身上。所以若您有聽到神事奉的呼招,不要害怕或擔心,只要回應神的呼招,祂一定會負責到底。

凡勞苦擔重擔的人可以到我這裡來,我就使你們得安息。我心裡柔和謙卑,你們當負我的軛,學我的樣式,這樣,你們心裡必得享安息。因為我的軛是容易的,我的擔子是輕省的。- 馬太福音11:28-30

The colleague sits next to my cube has decided to move on to a different group for a change. Being in the same organization working on the similar projects for 10 years, he really needs some fresh air. Actually we have been talking and agreed that either one of us needs to leave to stir up the stale water and make a change for both of us, and he is the brave one to make it a reality. Because he is a hard worker with high technical skills, I will have to take over a bunch of projects that I have never worked on and start to work with the project teams with high expectations after he leaves. I can foresee that I will have to start putting a lot of efforts and time into my job.

Indeed God is faithful. I started to work as my current position when I first join the deacon board three and a half years ago. In the past several years, even though we have been through several reorgs and layoffs, my load at work has been light so I have enough energy to meet the demands from family, church ministry, and work. Now I am stepping down from deacon role in another 4 months, God answered my prayer and is allowing me to get some changes when I am able to accept more responsibilities at work.

God will not give us more burden than we can bare. If I can only manage two thousand talents (I don't like to use one thousand talents as example, because that servant with one thousand talents didn't do what he could do), God will not give me the load of five thousand talents. So do not be worried or afraid if you hear God's calling to serve Him. Just respond to His calling, He will watch over you to the end.

"Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest. Take my yoke upon you and learn from me, for I am gentle and humble in heart, and you will find rest for your souls. For my yoke is easy and my burden is light." - Matthew 11:28-30

沒有留言:

張貼留言